lördag 9 maj 2015

Först ut: Miette!


Först ut i denna blogg får bli en röd Miette stickad i ett garn från Ice yarns som heter "Alpaca merlino". Jag tycker den blev okej, men den blev lite "pösig" vid ärmhålen trots att jag stickade minsta storleken. Men det är trots allt en av de första koftorna jag stickat till mig själv så jag är nöjd!


Jag måste också säga lite mer om garnet, som jag beställde mest för den häftiga färgens skull! Garnet är en blandning av ull, alpacka och akryl, tror det innehåller 40 % akryl. Jag beställde detta tillsammans med lite annat garn från Yarn Paradise, som är ett företag beläget i Turkiet. HÄR finns hemsidan! Garnet är oerhört billigt, och frakten från Turkiet till Sverige tog endast 2 dagar. Kvalitén på garnet var bättre än jag trodde det skulle vara när det kom fram, men det är inte säkert att jag kommer handla härifrån fler gånger, beställde mest för att jag var så nyfiken! Annars brukar jag för det mesta använda Garnstudios garner, tycker man får mycket garn för pengarna med helt okej kvalité. 


Jag älskar detta mönster (finns gratis HÄR på Ravelry), och kommer definitivt sticka fler Miette! Jag är väldigt sugen på att sticka även en sommarversion i bomull, gärna i gult!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar