onsdag 13 maj 2015

Vantar med flätmönster


Så var de äntligen klara, mina fina vantar med flätor på! Dessa är stickade i gammalt gammalt Alaska-garn från Garnstudio hittat i mina garngömmor, och hade säkert legat där 5-6 år minst. Ursprungligen tror jag det var tänkt att garnet skulle användas till benvärmare, men så blev det inte! 


Jag tycker väldigt mycket om att sticka med Alaska, det är otroligt rustikt, och är som gjort för stickning med strukturer, som t.ex. flätor. Dessutom blir det väldigt mjukt och skönt efter tvätt, det är såklart ett plus! Mönstret till dessa vantar är enkelt och pedagogiskt, jag kan tänka mig att detta skulle vara ett bra projekt för den som tidigare inte stickat så mycket flätmönster. HÄR finns mönstret, som MirreVirre har designat! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar