torsdag 23 juli 2015

Restgarnskofta till en liten



Jag har nu ett bra tag kämpat på med en orange kofta i bomullsgarn som har blivit lite av ett långsamt projekt, och jag bara behövde något litet och enkelt där emellan som blir klart snabbt! Eftersom jag hade både garn och knappar kvar från ett tidigare koftprojekt satte jag igång att sticka en liten bebiskofta. Det är bara såå roligt att sticka dessa små plagg, det är gulligt och man blir klar snabbt, vad mer kan man önska? Vem koftan är tänkt till visste jag inte riktigt när jag satte igång, vi får se! 


Koftan är stickad uppifrån och ner, och jag gillar verkligen den typen av konstruktion. Man slipper ju sömmar helt och hållet eftersom ärmarna stickas in i fram och bakstycke. Mönstret är helt suveränt, det är designat av en kvinna som heter Laura Edwards, och mönstret finns gratis HÄR på hennes blogg. Jag kan verkligen rekommendera detta mönster om man aldrig har stickat koftor uppifrån och ner förut, det förklaras mycket tydligt och pedagogiskt. (Dock är mönstret på engelska) 


Jag hoppas jag snart kan visa er min kofta i orange bomullsgarn, det är verkligen inte mycket kvar, men det går segt just nu...! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar