fredag 31 juli 2015

Stjärnros


Efter att sjalen i föregående inlägg blev färdig hade jag gult 2-trådigt  ullgarn från Ullcentrum över, och bestämde mig för att sticka matchande vantar. Det svarta garnet i vantarna är Kampes 2-trådiga ullgarn. Jag älskar att sticka just vantar, det är så bra eftersom det är ett lagom stort projekt som man inte hinner tröttna på längs med vägen, dessutom är det väldigt roligt att sticka med två färger. 


Mönstret till dessa vantar heter "Stjärnros" och kommer från Solveig Larssons fantastiska bok "Vantboken" som kom ut 2010. Om man gillar att sticka vantar så är detta verkligen en guldgruva! Jag har inte gjort några ändringar i detta mönster alls, och har stickat med 2,5 mm stickor precis som rekommenderas i boken. Eftersom jag har väldigt små händer blev vantarna en aning stora, så jag hade kanske tom kunnat sticka dessa med nr 2 mm istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar