fredag 24 juli 2015

Underbar gyllengul symbios mellan Öland och Estland


I år åkte jag med pojkvännen och tillhörande familj till Öland på semester, och ska jag åka till denna vackra ö måste jag ju såklart även köpa mig garn på öländska Ullcentrum. HÄR finns deras webshop! Jag köpte på mig två härvor gyllengult 2-trådigt ullgarn, eftersom jag redan innan resan hade bestämt mig för att jag ville sticka en sjal. Stickningen började jag såklart med på en gång, och den sysselsatte mig under resten av veckan... 


Mönstret är estnisk spets, och sjalen heter Ikebana. Designern heter Kadri Sts, och mönstret är helt gratis och finns HÄR på ravelry att ladda ner. 


Jag har faktiskt aldrig stickat något i spets tidigare, men tyckte inte att denna var så svår att sticka. Det gick förvånansvärt snabbt framåt och mönstret var enkelt att förstå. Med andra ord kan jag definitivt rekommendera detta mönster till de som är nybörjare på spetsstickning!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar